Agenda Constructiilor - Workspace Studio si-a mentinut business-ul pe o piata dificila

Workspace Studio

Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio si Allspace Interiors, specializate in solutii ergonomice de amenajare turn key a birourilor, si partener unic acreditat al Herman Miller in Romania, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 10 milioane de euro. Cifra se situeaza la acelasi nivel cu anul 2021, pe fondul precautiei care a caracterizat segmentul amenajarii de birouri. Schimbarile de pe piata muncii, in special adoptia masiva a muncii remote, au favorizat vanzarile catre segmentul rezidential, care au continuat trendul de crestere pornit in 2020. In ceea ce priveste bugetul de amenajare, in 2021, organizatiile au investit in medie 1500 euro/post de lucru, in timp ce investitia intr-un home office ergonomic urca pana la 2000 euro.

Amenajarea spatiilor de lucru in 2021 si tendinte in 2022
Concomitent cu schimbarea abordarii la nivel de piata, companiile investesc in amenajarea sau reamenajarea spatiilor de lucru pentru reveni treptat la munca de la birou. 90% dintre proiectele de amenajare sau reamenajare realizate de Workspace Studio in 2021 au fost proiecte de dimensiuni mici si medii, adaptate pentru echipe de 50 - 200 persoane. Acestea s-au remarcat prin design centrat pe utilizator, ergonomie si o calitate superioara a solutiilor de mobilier integrate, care asigura un confort sporit angajatilor. Cele mai multe proiecte au fost pentru spatii cu suprafete intre 300 si 1000 de mp, bugetul total alocat per proiect fiind intre 100.000 si 500.000 euro.
Valoarea medie a proiectelor de amenajare realizate in 2021 a fost de 300.000 euro, cu o investitie medie de 450 eur/mp, in crestere cu circa 20% fata de anii pre-pandemie si pe fondul inflatei accelerate.
Nivelul de calitate al amenajarilor birourilor continua sa creasca, in contextul in care suprafetele totale s-au redus cu circa 30%. De asemenea, suprafata ocupata de statiile de lucru individuale a scazut, reprezentand in prezent circa 40% din suprafata totala (fata de 70-80% inainte de pandemie), restul fiind amenajari de spatii multifunctionale comune, care sustin intr-un mod inovativ activitatile care ii atrag pe angajati la birou: colaborare, socializare, mentorat.
„Schimbarile prin care trec birourile reprezinta o evolutie si in aceeasi masura o adaptare la era digitala. Utilizarea la scara mare a device-urilor mobile pentru indeplinirea multor activitati de birou trasa inca de anii trecuti o directie noua pentru birouri, o transformare din destinatie pentru indeplinirea sarcinilor, in destinatie pentru colaborare, munca in echipa si, de ce nu, chiar activitati distractive menite sa contribuie la coeziune si brandul de angajator. Pandemia a accelerat aceasta transformare, iar efectul se traduce in spatii office mai aerisite, cu un design viu si atragator, cu mobilier de calitate inalta si o ergonomie fizica si sociala superioara. Spatiile tip „ferma de birouri” vor deveni istorie in 2-3 ani, deoarece in noua paradigma a muncii, utilitatea lor este din ce in ce mai scazuta”, a declarat Horatiu Didea, managing partner Workspace Studio.
In proiectele desfasurate in 2021 de Workspace Studio, s-a remarcat si o crestere a interesului fata de piesele de mobilier premium, care adauga o nota eleganta birourilor si contribuie la o perceptia pozitiva a angajatilor si vizitatorilor asupra brandului organizatiei. Astfel, in contextul in care concurenta pentru atragerea talentului se intensifica in majoritatea domeniilor, spatiul de birou devine mai exclusivist si totodata o carte de vizita a companiei.
„Daca pana in 2019 vedeam preponderent companii din IT care se foloseau de designul si ergonomia biroului pentru a se diferentia din perspectiva brandului de angajator, acum fenomenul prinde contur la nivelul mai multor verticale in care e dificil sa atragi angajati valorosi -industrie, pharma, servicii de marketing”, a adaugat reprezentantul Workspace Studio.
Munca remote, catalizator pentru vanzarile pe segmentul rezidential
In contextul muncii remote, predominanta si anul acesta pentru o mare parte dintre angajati, Workspace Studio a continuat investitia in dezvoltarea portofoliului de produse care se adreseaza segmentului rezidential, incheind anul 2021 cu o dinamica pozitiva. Astfel, vanzarile catre B2C au generat venituri de 700.000 euro, in crestere cu 15% fata de anul precedent.
„Digitalizarea accelerata si munca de acasa sau hibrid impuse de pandemie au adus consecinte negative pentru sanatatea posturala, constientizate din ce mai mult de angajatii care isi desfasoara activitatea la distanta. Daca la inceputul pandemiei spatiul de lucru de acasa nu era unul delimitat, fiind improvizat ca o masura temporara, la doi ani distanta, tot mai multi romani considera esentiala pentru productivitate amenajarea in locuinta a unui spatiu de lucru dedicat, ergonomic, de calitate superioara. Iar interesul in crestere pentru mobilierul ergonomic se reflecta si in cifrele inregistrate pe acest segment anul trecut”, a precizat Horatiu Didea.
Investitia intr-un birou ergonomic in locuinta a fost in medie intre 1000 si 2000 de euro, piesele de mobilier preferate fiind scaunele ergonomice Herman Miller, bratele de monitor si birourile ajustabile electric pe inaltime.
Top vanzari B2B versus B2C
Vanzarile de scaune ergonomice Herman Miller genereaza 30% din afacerile Workspace Studio. Scaunele Herman Miller sunt recunoscute in lume pentru calitate, ergonomie si garantia de 12 ani si sunt apreciate pentru inovatiile tehnologice pe care le propun.
Printre cele mai cautate si vandute produse in 2021 se numara scaunele Aeron, Embody si Mirra, de la Herman Miller, varfurile de ergonomie din intreaga lume, care asigura un reglaj personalizat, in functie de particularitatile fizice individuale.
Topul celor mai vandute produse din magazinul online este dominat de Scaunele Aeron si Embody, daca vorbim de segmentul rezidential, respectiv biroul reglabil Ratio, scaunele Aeron si Mirra, pe segmentul B2B.
 
Articol aparut in Agenda Constructiilor