Business Cover - Workspace Studio și revoluția în amenajarea birourilor

Workspace Studio, integrator de soluții de amenajare a birourilor și Dealer Partner Autorizat unic al Herman Miller în România, a avut în 2017 o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, în creștere cu 60% față de anul precedent. Dinamica pozitivă continuă și anul acesta, în primul trimestru din 2018 fiind înregistrată o creștere de 10% fața de aceeași perioadă a anului trecut, până la 1,1 milioane euro.

Motoarele principale ale creșterii înregistrate anul trecut au fost dezvoltarea accelerată a pieței de IT și orientarea companiilor din acest sector către soluții ergonomice de înaltă calitate (scaune, birouri electrice, soluții acustice), precum și creșterea interesului față de Herman Miller, brandul care produce Aeron, cel mai vândut scaun de birou din lume.

„Companiile din IT reprezintă aproximativ 80% dintre clienții Workspaces Studio. Pentru că sunt foarte conectate la tendințele globale, dar și în contextul competiției intense pentru forța de muncă specializată, sunt primele care au înțeles importanța amenajării birourilor dupa principii de ergonomie și design adaptat, precum și impactul direct al amenajării în retenția angajaților și recrutare. Birourile prezentului trebuie să atragă, să încurajeze, să favorizeze și să rețină talentul, iar clienții noștri din IT investesc în ergonomie pentru a asigura o soluție personalizată pentru fiecare angajat. Investiția într-un post de lucru într-o companie IT poate varia însă foarte mult, de la 300 euro pana la 3.000 euro, în funcție de mobilier”, declară Alexandru–Horațiu Didea, managing partner al Workspace Studio.

Din 2015, când Workspace Studio a devenit dealer partner autorizat al Herman Miller în România, echipa Workspace Studio a vândut peste 7.000 de scaune Herman Miller. Scaunele Herman Miller sunt recunoscute în întreaga lume încă din anii ’70 pentru ergonomie și design futurist, iar scaunul Aeron, creat în 1994 de Bill Stumpf și Don Chadwick pentru Herman Miller și remasterizat în 2016, a devenit cel mai bine vândut model de scaun de birou din toate timpurile.

În 2017, vânzările de mobilă Herman Miller au reprezentat 35% din cifra de afaceri totală a Workspace Studio și reprezintă un factor important pentru dezvoltarea companiei.

„Majoritatea companiilor cu care lucrăm se uită în continuare la raportul preț/calitate, la viteza de livrare și, cel mai important aspect în decizia lor, la ergonomie și potențialul pe termen lung al investiției. Scaunele Herman Miller, de exemplu, sunt etalon mondial pentru ergonomie și au o garanție 12 ani, 24/7, deci asigură o folosire eficientă pe o lungă perioadă de timp”, adaugă Alexandru Horațiu Didea.

Interesul pentru confortul angajaților

„La nivel de economie, aș spune că interesul este sub-mediu, spre mediu, comparat cu nivelul european. Într-o notă pozitivă însă, vedem interes tot mai mare din partea companiilor care vin de afară cu o astfel de viziune, sau cele în care angajatii desfășoară muncă de creație (ex. programare, design) sau, pur și simplu, sectoare în care angajații sunt foarte greu de găsit/înlocuit”, explică șeful Workspace Studio.

Pe de altă parte, susține Didea, angajații sunt cei care devin din ce în ce mai interesați de confortul lor la locul de muncă și de mediul în care își desfășoară activitatea. Ei caută angajatorii care investesc în designul birourilor, în soluții de mobilier de calitate și, în general, soluțiile care le dau o stare de bine la birou.

Angajații caută spații deschise, luminoase, fără zgomot, în care să poată desfășura atât muncă individuală, cât și colaborativă, fără un zgomot de fond imposibil.

Iar această tendință se remarcă deja la generațiile X și Y, dar mai ales la generația Z, foarte puțin dispusă la compromis în ceea ce privește confortul personal.

„Noile tendinte in amenajarea birourilor se respectă destul de puțin. Primează accentul pus pe economii și, de asemenea, există un anumit conservatorism care face ca multe companii să fie reticente la noile tendințe, chiar daca acestea le-ar putea ajuta să economisească pe termen mediu și lung”, spune Didea.

Starea pieței de profil

In 2017, 90% dintre proiectele Workspace Studio au fost amenajari și design de birouri pentru companii din București.

Cererea din provincie a venit mai ales de la mici antreprenori, sau companii mici și medii. Zona aceasta este în creștere. Ca centre economice, pare că anul acesta Iașiul și Clujul stagnează, iar Timișoara este în creștere. 

„Ne așteptăm la o creștere de 10%-20 % față de anul trecut, adică o cifră de afaceri de 4,5-5 milioane euro. Vânzările de mobilă Herman Miller continuă să se situeze la circa o treime din cifra de afaceri totală a Workspace Studio și reprezintă un factor important pentru dezvoltarea constantă a companiei”, susține managing partnerul Workspace Studio.

Potrivit acestuia, direcțiile cele mai interesante sunt dictate de inovatiile de management și tehnologice din străinătate, cele mai interesante fiind inovațiile de materiale (care îmbunătățesc masiv ergonomia scaunelor), digitalizarea produselor de mobilier, pe care Herman Miller deja o propune pieței din Statele Unite începând din acest an prin intermediul unui scaun inteligent care îți atrage atenția când să te oprești pentru o pauză și cum să stai pentru a avea o postură corectă, precum și evoluția conceptelor de shared desking și co-working.

Un studiu internațional care măsoară experiența angajaților la locul de muncă, realizat în peste 2.000 de birouri ce găzduiesc peste 250.000 angajați, distribuiți la nivel global, arată că doar 57% dintre angajați consideră că locul de muncă le permite să lucreze productiv. Productivitatea la locul de muncă este impactată de factori precum mobilitatea și adaptarea spațiului la diverse tipuri de activități (precum lucru individual, întâlniri unu la unu sau ședințe), nivelul zgomotului de fond sau ergonomia spațiului.

 

Articol aparut in publicatia Business Cover din data de 31.07.2018