Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane euro în acest an -Bursa

Prin fuziunea a două nume iconice de design, Knoll şi Herman Miller, Workspace Studio devine Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, conform unui comunicat remis redacţiei. Workspace Studio îşi extinde astfel portofoliul cu aproape 20 de branduri de design şi propune o ofertă completă de mobilier şi soluţii de amenajări premium şi ergonomice. Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio va adresa piaţa interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât şi proiecte complexe din comercial şi rezidenţial de lux. 

Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o creştere de peste 10% faţă de 2021. 

Potrivit sursei citate, de la debutul pandemiei, amenajările de birouri s-au schimbat considerabil, îndreptându-se spre funcţionalitate, reconversie a spaţiului şi crearea de spaţii de colaborare. Confortabile, mai puţin formale, care să stimuleze creativitatea, inovaţia, mentoratul şi schimbul de idei, acestea împrumută componente din amenajările rezidenţiale şi de lounge precum canapele, fotolii, măsuţe de cafea sau decoraţiuni. Tendinţa se remarcă şi în sens invers, zonele de birou din locuinţe fiind mai delimitate şi cu suprafeţe mai mari. 

Spaţii mai mici, dar cu focus pe design şi calitate: piese iconice şi high-end, creşterea bugetului mediu per post de lucru şi a suprafeţelor per angajat 

Procesul de revenire a angajaţilor în birouri este susţinut de organizaţii prin amenajări cu calitate crescută, trend observat încă de anii trecuţi. În 2022, se remarcă o creştere atât a suprafeţelor alocate angajaţilor, care se traduce în spaţii mai largi şi mai aerisite, cât şi o înclinaţie pronunţată spre includerea în proiecte a unor pieselor de mobilier cu design premium, aşa numitele piese statement. 

În timp ce suprafeţele office totale au scăzut în medie cu cca. 25%, amenajările au fost regândite pentru un număr mai redus de angajaţi prezenţi la birou, urmare a adopţiei generalizate a sistemului de muncă hibrid. Astfel, suprafeţele medii alocate per angajat au crescut la 13-15 mp, faţă de cca. 10 mp înainte de pandemie, iar bugetul mediu a ajuns la peste 1800 euro/post de lucru, în creştere cu 20% faţă de 2021. 

Spaţiile individuale de lucru reprezintă aproximativ 40% din totalul suprafeţei de birouri, în timp ce mai mult de jumătate din suprafaţă este ocupată de spaţiile comune, multifuncţionale. Acestea pot îndeplini atât roluri formale, cât şi informale, cum sunt spaţiile de relaxare, nelipsite în biroul anului 2022, când conceptul wellbeing este tot mai integrat în viaţa angajatului, subliniază sursa citată.

 

Citeste articolul integral, aparut pe Bursa.ro in iunie 2022.