Interviu cu Horațiu Didea, despre trendurile în amenajarea biroului și despre cum va arăta spațiul de lucru în viitor -AListMagazine.ro

Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, este ca o enciclopedie. Pe lângă carismă și mult bun simț, Horațiu știe totul în amânunt despre produsele pe care le vinde, istoria brandurilor din Workspace Studio și nu numai. Spune că 2023 va fi un an atipic, cu recesiune, dar în același timp companiile vor căuta să creeze noi birouri în care oamenii să se simtă bine și să fie mai creativi. Despre trendurile în design interior și despre cum va arăta spațiul de lucru în viitor, aflăm mai multe chiar de la el.

-Care sunt cele mai noi trenduri atunci cand vorbim despre amenajarea biroului?

Pregătirea pentru viitorul muncii se dovedește a fi o provocare, pentru că există o incertitudine asupra rolului biroului în procesele de muncă și o anumită discrepanță între dorințele și nevoile angajaților și cele ale conducerii.

Cele mai recente studii arată că această rebeliune împotriva biroului este alimentată de factori precum durata commuting-ului, orarul de lucru, ergonomia, designul și calitatea ambientală a biroului și suportul pe care spațiile de birouri îl oferă angajaților pentru activităti nepotrivite pentru munca de acasă.

Dar cele mai de succes companii – cele care văd talentul ca pe un generator direct de venituri și îl tratează ca atare – devin din ce în ce mai pragmatice și își dau seama că locul de muncă a fost multă vreme o experiență nepotrivită și adesea neplăcută și acționează pentru a schimba acest lucru.

În contextul acesta, astăzi companiile care pun accent pe talent și pe angajați își amenajează birourile pornind de la obiectivul de a crea nu doar un spațiu de lucru potrivit cu noile nevoi ale angajaților, ci o destinație pentru socializare, colaborare, mentorat, în care echipele să își dorească să se întâlnească și să trăiască experiențe plăcute, care nu pot fi trăite la distanță. De asemenea, biroul modern trebuie să poată oferi și intimitate on demand, pentru momentele în care un angajat are nevoie de timp de concentrare sau timp personal, mai ales având în vedere că nu toate locuințele și familiile permit o muncă confortabilă și concentrată de acasă.

Astfel, deși fiecare spațiu de lucru trebuie construit în jurul culturii organizației și specificului muncii, există câteva direcții recurente, care se combină pentru a crea birouri spectaculoase și atractive, care sa raspundă atat nevoilor organizațiilor, cat și celor ale oamenilor care muncesc în ele.

Avem pe de-o parte un nivel de calitate ridicat al pieselor incluse în amenajare. Accentul pe ergonomie și pe design este tot mai evident și permite, de altfel, crearea unor spații cu personalitate, care arată o grijă reală pentru sănătatea și starea de bine a angajatului.

Apoi, vedem în office tot mai mult elemente împrumutate din rezidențial și chiar din HoReCa. Dacă înainte aveai mobilier pentru casă și era destul de clar că acesta nu își găsește locul într-un birou, ei bine acum e foarte comun să creezi zone cu aer homey, cu canapele confortabile, cu fotolii cu design recognoscibil, cu mobilier de bucătărie sau detalii inspirate de restaurante sau lounge-uri de aeroport sau hotel.

Ideea e să creezi spații în care oamenilor le place să se afle. Este acest sentiment de apropiere, creat în general prin micro-interacțiuni, care a dispărut în pandemie din cauza lucrului de acasă și pentru care companiile trebuie să creeze noi contexte la birou.

Nu în ultimul rând, au devenit foarte dorite cabinele acustice, care asigură intimitate și spațiu pentru concentrare în cadrul unui birou deschis. 

Cititi interviul integral pe AListMagazine.ro, unde a aparut in decembrie 2022.