Wall-Street - Investitii adevarate in confortul angajatilor

Desi in Romania se dezvolta tot mai mult amenajarile "human - centered", cele mai multe companii ofera in continuare "jumatati de masura", din cauza accentului pe buget si faptului ca nu doresc sau nu isi permit sa investeasca in solutii de calitate de la un capat la altul. De exemplu, se creeaza un spatiu cu design experiential, se investeste intr-o cafeterie spectaculoasa, dar se cumpara cafea mediocra… sau un scaun mediocru si un birou care nu este adaptat total la felul in care angajatul munceste, apreciaza Horatiu Didea, CEO Workspace Studio.

"Studiile Leesman desfasurate la nivel international arata ca 85% dintre angajati asociaza confortul la locul de munca cu calitatea si ergonomia scaunului si a biroului. Insa este evident ca directia este una buna, dinamica fiind sustinuta de deficitul generalizat de forta de munca. Prin urmare, companiile trebuie sa isi schimbe abordarea, pentru a atrage cei mai buni candidati, cu care sa creeze apoi valoare si sa fie competitive pe pietele pe care activeaza", spune Horatiu Didea.

Intr-adevar, "angajatorii cauta sa optimizeze costurile, toate costurile. Este firesc, pentru ca scopul companiei este sa faca profit. Insa, privind in ansamblu costurile cu amenajarea, cu real-estate-ul, dar si costurile cu atragerea de talent, multe companii au realizat ca devine mai eficient sa fidelizeze angajatii si sa le creasca productivitatea, inclusiv prin investitii in re-amenajare dupa principii actuale a ce presupune un spatiu de lucru. Este deci mai eficient sa cumpere produse de calitate care le cresc retentia, decat sa inlocuiasca permanent oamenii care aleg sa plece din companie", arata CEO-ul Workspace Studio.

De asemenea, "desi nu se mai discuta atat de mult despre productivitate, ramane un indicator important in organizatie, iar cresterea acesteia poate fi realizata uneori prin optimizari simple de proces sau spatiu. Oamenii care se simt bine la birou sunt mai creativi, deci mai orientati catre a crea valoare pentru companie, catre a gasi solutii mai bune si catre inovatie".

Astfel, in opinia sa, "incet dar sigur, trecem de la «vopsitul gardului», la investitii adevarate in confortul angajatilor. Schimbarea nu se produce doar la nivel de abordare a amenajarii spatiilor de birouri, ci la nivel de management, prin beneficii de «lifestyle» precum flexibilitatea programului, posibilitate de lucru de acasa, s.a.m.d..".

Iar, "impactul este masiv. Motivarea angajatilor creste substantial odata cu amenajarea dupa principii de ergonomie, avand un rol benefic pentru cresterea productivitatii. Nu am avut nici macar un client care sa spuna ca efectul amenajarii nu a fost unul net pozitiv".

Citeste mai mult pe wall-street.ro