De la 9 la 5? Never again.

  • Iconic OfficeLife

Da, știm că locurile de muncă s-au transformat. Știm că work from home este acum work from everywhere. Și mai știm că totuși biroul există și... is very much alive. Deși pare ca ne contrazicem de la o propoziție la cealată, de fapt lucrurile nu stau așa. Birourile nu au fost desființate, ci transformate. Iar această evoluție este una binevenită, care aduce cu sine elemente de design nemaiîntâlnite și un focus pe echilibru și productivitate. 

În ciuda faptului că locurile de muncă înregistrează mai puțin trafic zilnic, așa cum era și de așteptat după 2 ani de remote work, biroul și-a consolidat valoarea pentru companii redefinind în același timp conceptul clasic de birou.

Astfel, designul biroului evoluează și presupune noi strategii. În timp ce suprafețele office totale au scăzut în medie cu cca. 25%, amenajările au fost regândite pentru un număr mai redus de angajați prezenți la birou, urmare a adopției generalizate a sistemului de muncă hibrid. Astfel, suprafețele medii alocate per angajat au crescut la 13-15 mp, față de cca. 10 mp înainte de pandemie, iar bugetul mediu a ajuns la peste 1800 euro/post de lucru, în creștere cu 20% față de 2021.  

Și totuși, cum arată noile birouri? 

Procesul de revenire a angajaților în birouri este susținut de organizații prin amenajări cu calitate crescută, trend observat încă de anii trecuți. În 2022, se remarcă o creștere atât a suprafețelor alocate angajaților, care se traduce în spații mai largi și mai aerisite, cât și o înclinație pronunțată spre includerea în proiecte a unor pieselor de mobilier cu design premium, așa numitele piese statement

În timp ce unele birouri adaugă săli de yoga sau meditație pentru a susține echilibrul muncă – viață personală, altele includ zone de lucru liniștite, zone cu control al sunetului și al luminii, dar și o utilizare atentă a culorilor sau țesăturilor pentru a ajuta la crearea unor spații relaxante.

De asemenea, spațiul de birouri integrează mai multe spații de lucru agile, cum ar fi bănci și cabine, pentru a se adapta unui număr de birouri fluctuant. 

Dincolo de designul în ansamblu, accentul cade acum pe o funcționalitate importantă și anume scalarea cu ușurință în sus și în jos. Astfel, biroul actual susține nevoile unei echipe ce lucrează în sistem hibrid, dar în același timp, același spațiu trebuie să poată susține și o întâlnire cu întreaga echipă. 

Indiferent de circumstanțele socio-economice, cererea pentru designul de calitate va continua să crească în România în următorii ani. Oamenii vor piese remarcabile, de calitate. Le doresc nu doar ca investiție în sensul clasic, pentru că nu își pierd valoarea, ci ca o investiție în propria persoană, în confort și starea de bine, de care sunt tot mai preocupați. 

 

Iată câteva exemple care ilustrează schimbările evidente în abordarea designului de birouri: (galerie foto)

 

...

Iconic Designs&Products

Dacă despre Herman Miller știți deja că este unul dintre cei mai faimoși producători de mobilier din lume, cunoscut pentru designul inovativ și de înaltă calitate, astăzi vorbim despre unul dintre cele mai iconice produse 

Iconic Designs&Products

Masa Saarinen, piesă de mobilier iconică creată de celebrul designer Eero Saarinen în anii 50, este cunoscută pentru designul său simplu și elegant, care a devenit un simbol al stilului modernist în designul de mo