BURSA - Trend pozitiv pe piaţa mobilierului pentru birouri

Horaţiu Didea, Workspace Studio: "Pentru anul acesta estimez o valoare a pieţei de 45-50 milioane euro, în creştere cu circa 10%"

Piaţa mobilierului pentru birouri înregistrează un trend pozitiv, potrivit specialiştilor din piaţă, care subliniază că evoluţia sectorului se reflectă atât în creşterea investiţiilor în clădirile de birouri de clasă A, cât şi în creşterea numărului companiilor locale ce aleg relocarea în astfel de imobile, dar şi în deschiderea unor filiale în România de către marii jucători internaţionali din sectorul IT&C sau outsourcing.

"Valoarea pieţei de mobilier de birou va continua să crească. Pentru acest an estimez o majorare de circa 10%, urmând să se ajungă la o valoare de 45-50 de milioane de euro", a afirmat Horaţiu Didea, Managing Partner al Workspace Studio, potrivit unui comunicat de presă.

Acesta subliniază faptul că se remarcă preferinţa pentru spaţii de birouri de tip open space, care creează un mediu kinetic, alert, colaborativ şi optimizează costurile de real estate. Sursele citate transmit: "În acelaşi timp, depersonalizarea şi lipsa de concentrare sunt probleme acute ale acestui sistem. Arhitectura actuală de interior propune elemente care contracarează aceste efecte negative: zonele colaborative integrate în plan, introducerea culorilor, a decoraţiunilor şi a materialelor «împrumutate» din alte limbaje arhitecturale, cum ar fi cel rezidenţial, folosirea elementelor de delimitare acustice, exploatarea tuturor planurilor care compun volumetria, folosirea luminii ca element integrant al compoziţiei".

Bogdan Bolohan, Managing Partner al Workspace Studio, evidenţiază că existenţa tendinţei "multor companii de a investi mai mult în soluţii ergonomice şi de mobilare de înaltă calitate, cu condiţia de a obţine plus valoare şi un «return on investment» mai bun. (...) Tot mai multe firme mici şi mijlocii aleg să investească în soluţii de mobilier ergonomic şi de design axat pe fiinţa umană, înţelegând şi bucurându-se de beneficiile pe care acestea le duc prin mărirea satisfacţiei angajaţilor, a stării de bine la muncă şi, nu în ultimul rând, prin creşterea prestigiului şi a imaginii companiei".

Compania americană Herman Miller, care activează în industria de scaune ergonomice şi sisteme de mobilier de birou, a creat o nouă metodologie de planificare a spaţiului, numită "Living Office", care se bazează pe studii de sociologie, arhitectură şi tehnologia informaţiei ce au durat şase ani, rezultând un ansamblu de metode şi concepte de planificare, dimensionare şi mobilare a spaţiului. Conform datelor din piaţă, mai mult de jumătate din oferta companiilor de profil este acoperită în acest moment din importuri. 

Articol aparut in ziarul Bursa