Cum sa adaptezi spatiul de birou la Noua Realitate a Locului de Munca

In cateva zile, atat in Romania cat si in alte tari din Europa, lucrurile vor incepe, incet-incet, sa se reintoarca la “normal”. Insa realitatea este ca pentru cei mai multi dintre noi, acest „normal” nu seamana deloc cu ce am lasat in urma acum cateva luni, cand majoritatea companiilor au fost nevoite sa isi reconfigureze, pe termen nedefinit, felul in care aveau sa isi desfasoare activitatea economica.

Fie ca vorbim de corporatii cu sute de angajati, ori de companii mici si mijlocii, intoarcerea la birou reprezinta o provocare in ceea ce priveste re-amenajarea spatiilor fizice de lucru astfel incat oamenii sa fie in siguranta.

Focusul Workspace Studio a fost si va ramane in continuare reprezentat de oameni – ei sunt in centrul succesului sustinut al oricarei organizatii, succes care vine din productivitatea lor, din starea de bine si din calitatea relatiilor lor cu colegii, din inovatia pe care aceste relatii o nasc, din felul in care acestia raman fideli, in timp, misiunii si valorilor companiei. Iar organizarea spatiului in care ei lucreaza, impreuna sau individual, este o premisa esentiala a mentinerii atasamentului lor fata de brand.

In raportul “Embracing a new reality – workplace strategy insights for COVID-19 and beyond” elaborat de Herman Miller, lider mondial al industriei, discuta felul in care pandemia COVID-19 a transformat raportarea angajatilor si a companiilor la realizarea taskurilor de serviciu si identifica lectiile pe care le putem implementa cand regandim viitorul spatiilor de lucru.

Fara a minimiza seriozitatea impactului economic al pandemiei, oportunitatile de reflectie pe care acest context le-a creat sunt unice. Ne gandim aici la adaptarea ergonomica a spatiilor de lucru de acasa, impactul mediului de lucru acasa vs. in cadrul unui birou asupra productivitatii angajatilor in functie de diferitele roluri pe care le indeplinesc (creativi care depind de colaborari spontane vs. tehnici care abordeaza taskurile individual), importanta interactiunilor si invatarii informale in lipsa unui context ca cel al spatiului de birou, etc.

Astfel ca daca pe termen scurt regandirea spatiului adaptat fluxului de oameni si tipului de activitate se va concentra pe maximizarea sigurantei angajatilor si a clientilor, fara niciun fel de indoiala ca pe termen lung e nevoie sa gandim strategii de amenajare de spatii angajante pentru oameni care inglobeaza inovatiile tehnologice si sociale rezultate din experienta ultimelor luni.

 

Ce factori trebuie luati in considerare cand ne gandim la intoarcerea la birou?

Desigur raspunsul va lua in considerare dimensiunea companiei, workflow-ul angajatilor ce rezulta din natura muncii lor, specificul activitatii companiei si alti factori. Trebuie sa subliniez aici ca pe langa gandirea/amenajarea spatiilor de lucru care este specialitatea Workspace Studio, este nevoie de o schimbare a comportamentelor individuale si de o adaptare a culturii organizationale care sa incurajeze responsabilitatea fiecarui om pentru desfasurarea in siguranta a activitatii.

In aceasta perioada unica in care explorati modalitatile optime pentru revenirea la birou in siguranta a angajatilor, noi suntem aici sa ajutam, fie ca vorbim de reamenajarea spatiului de birou ori de echiparea optima a spatiilor de lucru a acelor angajati care isi pot continua munca de acasa.

Intelegem pe deplin provocarile cu care va confruntati, pentru ca si noi ne confruntam cu aceleasi dileme. Sutele de proiecte realizate cu succes in trecut ne ofera increderea ca va putem ajuta in re-gandirea si amenajarea spatiilor de lucru adaptate la noua realitate a locului de munca.

Pentru ca nu exista doua proiecte la fel, va incurajam sa programati o discutie cu noi pe adresa office@workspaces.ro pentru a putea propune o solutie customizata nevoilor specifice companiei dvs.

Workspace Studio este o companie specializată in solutii de fitout si mobilier de birou, partener unic acreditat al Herman Miller in Romania.