Ziare.com - 3 reguli despre cum sa-ti organizezi spatiul de lucru

Oripura Laptop Stand

74% dintre companii planuiesc ca cel putin 5% dintre angajati sa munceasca remote si post-pandemie, arata un sondaj Gartner. De asemenea, statisticile arata ca 42% dintre angajati isi doresc sa continue munca remote in urmatorii 5 ani, iar 30% isi doresc sa poata accesa in continuare un mod de lucru alternativ. Prin urmare, desi presiunea pandemiei a scazut, munca remote sau cu participare redusa la birou continua sa fie o realitate. Productivitatea devine o provocare in acest context, mai ales ca trecerea la acest mod de lucru s-a facut accelerat.

Pandemia a schimbat ireversibil felul in care angajatii percep flexibilitatea si munca remote. Desi un beneficiu considerabil si esential pentru multi, munca de acasa aduce provocarea eficientei intr-un spatiu de lucru mult prea informal. Mentinerea productivitatii, echilibrul dintre viata privata si cea profesionala, si a calitatii vietii in biroul de acasa este astfel esentiala, atat pentru companii, dar mai ales pentru angajati, a explicat Horatiu Didea, managing partner Workspace Studio, companie specializata in amenajarea birourilor si oferirea de solutii ergonomice.

Productivitatea nu tine doar de organizarea flow-ului de lucru sau de cea a spatiului. Altele elemente, precum aspectul mobilierului si echipamentelor de birou, fluxului dintre spatiul angajatilor si atmosfera generala a biroului pot influenta performanta angajatilor. Sau a freelancerilor. Asa ajungem la regula numarul 1.

Regula 1: Protejarea spatiului de lucru si a obiectelor personale

Spatiul de lucru se afla in plina schimbare. Practicile traditionale, altadata profund ancorate in spatiul de lucru, s-au schimbat. In noul context, indiferent ca lucrezi de la birou sau de acasa, conditiile s-au schimbat. Paharul cu creioane a fost schimbat cu recipientul cu dezinfectant. Pauza la cafea cu tot departamentul s-a schimbat intr-un brunch virtual pe zoom. Limitarea contactului si evitarea folosirii la comun a echipamentelor si obiectelor de birotica este una dintre noile reguli.

Aceasta evolutie a spatiului de lucru contemporan, precum si noile tehnologii si informatiile necesare pentru activitatile de zi cu zi reprezinta cei doi factori-cheie care stau la baza unui gadget produs de cunoscuta companie Herman Miller, prezenta si in Romania prin intermediul unui partener local - Workspace Studio.

Caseta Anywhere fabricata din produse rezistente si ecologice, ofera un spatiu practic si discret pentru a-ti organiza papetaria, carnetele, cartile de vizita si documentele. Ca sa te simti pregatit sa lucrezi eficient, oriunde ai fi. Suportand greutati de pana la 4 kg, caseta Anywhere permite transportul sau depozitarea intregului arsenal de lucru: laptop, tableta, telefon mobil, documente si papetarie. Asa stii sigur ca, desi imparti spatiul de lucru, pastrezi totul protejat.

Caseta Anywhere

Regula 2: Asigurarea unui mediu de lucru ergonomic

Un alt accesoriu de birou esential mai ales cand lucrezi de la laptop este suportul pentru acesta. De ce ai nevoie de el? O pozitie de lucru deficitara afecteaza productivitatea prin impactul asupra sanatatii.

Studiile arata ca 80% dintre afectiunile de stres repetitiv sunt generate de o postura de lucru incorecta. Fie ca lucrezi pe insula de la bucatarie, pe canapea, la masa din dining sau in alta parte, trebuie sa ai mereu in vedere pozitia corpului. Pozitia la birou trebuie sa fie naturala. Pentru a evita afectiunile musculo-scheletale biroul, scaunul si accesoriile trebuie ajustate in functie de postura naturala a utilizatorului si nu invers. Sustinerea posturii ergonomice - pastrarea unor unghiuri deschise ale corpului, pastrarea unei lordoze lombare corecte, distanta fata de monitor, unghiul cervical, etc - implica solutii de produs mobile si proiectate pentru acest scop. De exemplu, nu poti folosi un scaun de bucatarie sa lucrezi ore in sir. De asemenea, lumina, zgomotul si calitatea aerului sunt elemente care trebuie luate in considerare pentru a crea un spatiu ergonomic, a mai explicat Horatiu Didea.

Un astfel de accesoriu este Oripura, tot din portofoliul Herman Miller. Suportul pentru laptop reduce incordarea ochilor si stresul spatelui ridicand laptopul, astfel incat sa puteti vedea ecranul clar si confortabil. In plus, este un accesoriu pliabil, deci care ofera economie de spatiu, importanta mai ales daca ai improvizat un spatiu de lucru acasa.

Oripura

O contributie importanta pentru asigurarea unui post de lucru ergonomic este reprezentata de scaunul de birou, dar si de birou. Mai multe detalii despre acestea puteti citi intr-un ghid dedicat, disponibil aici.

Regula nr. 3: Asigurarea luminozitatii optime

Lumina naturala este esentiala, de aceea recomandarea expertilor este ca spatiul de lucru sa se afle in apropierea unei ferestre. Ecranul computerului ar trebui sa fie mai luminos decat soarele de afara. Iar cand vine vorba de lumina artificiala, alegerea celei potrivite face diferenta intre ochi obositi, la pachet eventuale migrene si un mediu de lucru sanatos.

Herman Miller a lansat recent Lolly Personal Light - o sursa eleganta de lumina LED de lunga durata, care ocupa un spatiu redus pe birou, insa are succes in a alimenta productivitatea. Compacta, cu un cap flexibil si porturi de incarcare, aceasta este touch-sensitive. Mai mult, dupa o ora de inactivitate, se inchide singura.

Lolly Personal Light

Noua realitate de pe piata muncii ne provoaca sa gandim dincolo de solutii imediate si sa ne imaginam noi moduri de a interactiona unul cu celalalt. Mai mult decat atat, noul context de munca este o oportunitate de a ne reevalua modul de gandire si de a construi noi strategii, a mai precizat Horatiu Didea.

Articol aparut pe Ziare.com