Real Estate Magazine - Munca hibridă, o nouă provocare pentru amenajarea spațiilor de lucru

Companiile încep să depună eforturi din ce în ce mai mari pentru construirea, amenajarea și accesorizarea unui spațiu de birouri cât mai atrăgător pentru angajați, pentru a-i convinge pe aceștia să petreacă cât mai mult timp lucrând de la birou. În acest context, o tendință tot mai vizibilă pe partea de design interior este reprezentată de transferul unor elemente de amenajare a birourilor dinspre segmentele de rezidențial și chiar HoReCa.

Nevoia de adaptare a spațiilor de birouri la realitatea post-pandemie este utilă pe fondul strategiei companiilor de a aduce mai mulți angajați la birou, pentru o perioadă mai lungă în fiecare săptămână. Dacă, la companiile foarte mici, angajații au revenit mai rapid la birou, în cazul firmelor foarte mari, încă se analizează sistemele de lucru care să stimuleze productivitatea angajaților. Consultanții din sectorul imobiliar susțin că gradul de ocupare a birourilor din București a ajuns la aproximativ 50%, însă sistemul de lucru hibrid nu va mai permite atingerea unui nivel de ocupare întâlnit înainte de pandemie.

Între timp, companiile care pun accent pe talent și pe angajați își amenajează birourile pornind de la obiectivul de a crea nu doar un spațiu de lucru potrivit cu noile nevoi ale angajaților, ci o destinație pentru socializare, colaborare, mentorat, susține Horațiu Didea, managing partner al Workspace Studio, specializat în design și amenajări de birouri. Potrivit acestuia, în multe sectoare, între 30 și 80% din angajați lucrează fie de acasă, fie hibrid.

Mai multe detalii pe https://realestatemagazine.ro/2023/09/munca-hibrida-o-noua-provocare-pentru-amenajarea-spatiilor-de-lucru/